תנובת החלב של הפרה הישראלית היא מהגבוהות ביותר בעולם!

אז כמה חלב הישראלי צורך בממוצע? כמה חלב רפת אחת מפיקה?

 

מן הנתונים עולה: בשבוע שחל בו חג שבועות, חלה עלייה ב-53% בצריכת מוצרי חלב ותחליפיו וכ-84% של בצריכת מוצרים במעדנייה החלבית ● המוצרים הכוכבים של החג: גבינה לבנה ושמנת מתוקה

 

פרסום

אין ספק שחלב הוא אחד מסימניו המובהקים של חג השבועות. אין כמו לפתוח את החג עם עוגת גבינה טעימה, אפויה או קרה; פשטידה טובה או אולי לזניה? ויש לנו במה להתגאות כי תנובת החלב לפרה בישראל ממשיכה להיות מהגבוהות בעולם!

על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת החלב, בשנת 2019 התנובה הממוצעת לפרה עמדה על כ-11,507 ליטר לשנה, כ-32(!!!) ליטר ליום לפרה. עוד עולה, כי מספר הרפתות בארץ עמד בסוף 2019 על  723 רפתות.

ובהתחשב בצריכה שלנו הישראלים? הצריכה הישראלית התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ולמוצריו של 1.8% בשנת 2019, לעומת 2018, ועמדה על כ-170 ליטר חלב לנפש בשנה. הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב, שתייה ומשקאות– כ-51 ליטר והיתר יוגורטים, מעדנים וגבינות (רכות וקשות).

לקראת חג השבועות הציבור בישראל צורך יותר מוצרי חלב: בשבוע שלפני החג בשנת 2019, עלתה הצריכה השבועית בקטגוריית "מוצרי חלב ותחליפיו" לכ-153 מיליון ₪ ובשבוע של החג עלתה צריכה זו לכ-222 מיליון ₪, משמע 53% יותר לעומת שבוע רגיל. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת שבוע טיפוסי.

השוואת מכירות במחלקות החלב ברשתות השיווק- שבוע טיפוסי לעומת שבוע הקניות שלפני חג השבועות:

פרסום
שנה קטלוג פרטי- מחלקה מכירות במליוני ₪ ממוצע מכירות לשבוע טיפוסי במיליוני ₪ ממוצע מכירות בשבוע הקניות לחג, במיליוני ₪ הפרש ב-%
2018 מוצרי חלב ותחליפיו 7,258 140 213 53%
מעדניה חלבית 979 19 35 88%
2019 מוצרי חלב ותחליפיו 7,529 145 222 53%
מעדניה חלבית 957 18 34 84%

 

עוד עולה מן הנתונים כי המוצרים העיקריים שצריכתם עולה לקראת חג השבועות הם גבינה לבנה ושמנת מתוקה. המכירות השנתיות בקטגוריית ה"גבינות הלבנות" הסתכמו בשנת 2019 בכ-453 מיליון ש"ח כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עומד על כ-8.5 מיליון ש"ח. לעומת זאת, לקראת חג השבועות צריכת הגבינות הלבנות עלתה בכ-124% לעומת שבוע טיפוסי. גם המכירות השנתיות בקטגוריית ה"שמנת המתוקה" לא היו שונות בהרבה, והסתכמו בשנת 2019 ב-325 מיליון ש"ח, כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עמד על כ-6 מיליון ש"ח. לעומת זאת, בשבוע שלפני חג שבועות, צריכת השמנת המתוקה עלתה בכ-228% בהשוואה לשבוע מכירות רגיל.

מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ש"ח):

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ניטור העברת מחלות ארבוויראליות לעדרי בקר לבשר

05/09/2024

כותרת: מאבק לחיים ולמוות: הרעלות והצתות ברמת הגולן במסגרת סכסוך קרקעות

25/08/2024

חשיבותו של הזאב בשמירה על תקינות המערכת האקולוגית

25/08/2024

תוספי מזון לבקר לבשר במרעה

04/08/2024

לראשונה בעולם מס על חקלאים בגין גזי החממה הנפלטים מן הפרות

07/07/2024

"שילמנו מחיר יקר, אבל רפתנים תמיד יהיו פה": ביקור מצולם ברפתות בעוטף

26/06/2024

ניטור העברת מחלות ארבוויראליות לעדרי בקר לבשר

05/09/2024

כותרת: מאבק לחיים ולמוות: הרעלות והצתות ברמת הגולן במסגרת סכסוך קרקעות

25/08/2024

חשיבותו של הזאב בשמירה על תקינות המערכת האקולוגית

25/08/2024

תוספי מזון לבקר לבשר במרעה

04/08/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום