שוקולד מריר מונע קמטים

מאת לוטי זילברמן

מחקר "מתוק" שהתפרסם ב-10/2/2010 בחדשות רפואיות מצא ששוקולד יכול לעזור להגן על העור כנגד קמטים הנגרמים מקרינה אולטרא סגולה (UV). המדובר בשוקולד מריר עשיר בפלאבונולים, חומר טבעי, אנטי-דלקתי, נוגד חימצון מהצומח.

השוקולד היה בשימוש במשך יותר מ-3000 שנה ברפואה לטיפול בבעיות כגון תעוקת לב, דיזנטריה, עצירות, חום ומחלות אחרות. הרפואה המודרני החלה לקחת את השוקולד ברצינות לפני כעשור, כאשר מחקר מ-1997 מאוניברסיטת הרוורד בארה"ב גילה שהשוקלוד עשיר בפלאבונולים, מרגיע את כלי הדם וכתוצאה מזה מונע מחלות לב ולחץ דם גבוה.

לאחרונה מדענים מ-European Dermatology London מצאו שכמה קוביות של שוקולד עם ריכוז גבוהה של פלאבונול יכול לסייע במניעת קמטים הנגרמים מקרינתUV של השמש, ויכולים להפחית את הסכנה להתפתחות סרטן העור. הם מציינים שרק שוקולד מריר עשיר בפלאבונול, לשוקולד חלב רגיל אין את אותה השפעה.

פרסום

עד לא מזמן  רוב המחקרים של השפעת השוקולד על הבריאות נעשו עם קקאו לא ממותק או שוקולד מיוחד המכיל רמה גבוהה של פלאבונול. בשוקולדים "רגילים" מסירים חלק מהפלאבונולים כיוון שהם הנותנים את המרירות. ישנן חברות המייצרות שוקולדים עם רמת גבוהה של פלאבונולים עם טעם מאוד טוב.

פרסום

פלאבונולים נמצאים גם בתה ירוק, יין אדום ומזונות אחרים, אך בריכוזים משתנים. ב-20 גרם שוקולד מריר עם רמה גבוהה של פלאבונולים יש בערך 660 מיליגרם פלאבונול, בעוד שב-100 מ"ל יין אדום יש 160 מיליגרם וכוס תה ירוק מכילה רק 47 מיליגרם.

החוקרים ממליצים לא לאכול יותר מ20 גרם שוקולד ביום על מנת לא להשמין.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

האם הביצה הקשה מקולקלת ?

19/12/2023

איך להפשיר בשר ? מה הדרך הנכונה ביותר להפשיר בשר קפוא
כיצד להיזהר משפעת העופות
התאגיד לפיקוח וטרינרי מסכם את פעילותו לשנת 2020
הנחיות בשר בקר מיושן עבור תהליך ייצור, אחסנה, הובלה ושיווק .
האם לשטוף עוף לפני הבישול ?
האם הביצה הקשה מקולקלת ?

19/12/2023

איך להפשיר בשר ? מה הדרך הנכונה ביותר להפשיר בשר קפוא
כיצד להיזהר משפעת העופות
התאגיד לפיקוח וטרינרי מסכם את פעילותו לשנת 2020
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום